Student

Informacje dla studentów

Pytania i odpowiedzi

1. Jak złożyć wniosek o wydanie Elektronicznej Legitymacji Studenckiej (karta plastikowa)?

Zaloguj się na eUczelnia, przejdź do zakładki Dokumenty -> Złóż wniosek, wybierz główny (macierzysty) kurs, a następnie z listy wniosków Rodzaj wniosku: Wydanie ELS/ELD  lub Wydanie ELS/ELD ze zmianą danych osobowych.
Status złożonego wniosku sprawdzisz w zakładce Dokumenty -> Wnioski.

How to submit an application for an electronic student ID "ELS" (Plastic Card)?
Log in to eUczelnia, go to the Documents tab -> Submit an application, select your main (parent) course, and then from the list of applications Application type: ELS/ELD emission or ELS/ELD Issue with change of personal data.
You can check the status of your submitted application in the Documents -> Applications tab.


2. Jak złożyć wniosek o mLegitymację?

Ważne do 30 września 2025 r.: Kod QR uzyskasz w systemie eUczelnia w aplikacji STUDENT (Zakładka Dokumenty -> mLegitymacja).
Pamiętaj, że warunkiem niezbędnym do uzyskania kodu QR jest odebranie i przedłużenie plastikowej ELS (Elektronicznej Legitymacji Studenckiej).

!!! Ważne od 1 października 2025 r.: Kod QR uzyskasz w systemie eUczelnia w aplikacji STUDENT (Zakładka Dokumenty -> mLegitymacja).
Pamiętaj, że warunkiem niezbędnym do uzyskania kodu QR jest:
- posiadanie numeru PESEL
- złożenie ślubowania
- aktywny kurs
- wgranie zdjęcia (przy wniosku o wydanie ELS (plastikowa karta) oraz odebranie ELS lub zatwierdzone zdjęcie w "Moje konto" w systemie eUczelnia.
-------------------------------------------------------------------

Instrukcja wgrywania zdjęcia legitymacyjnego dla studentów ubiegających się o mLegitymację

Instrukcja dotyczy:

studentów ubiegających się o mLegitymację, którzy nie składają wniosku o wydanie ELS (Elektronicznej Legitymacji Studenckiej), studentów, którzy posiadali lub posiadają ELS, ale chcą do mLegitymacji wykorzystać zdjęcie wgrane poprzez opcję „Moje konto”.

Wymagania dotyczące zdjęcia:

Format pliku: .jpg lub .jpeg
Zdjęcie musi spełniać formalne kryteria zdjęcia legitymacyjnego, tj.:

  • aktualne

  • wykonane na jednolitym, jasnym tle

  • przedstawiające pełny wizerunek twarzy (bez nakrycia głowy i okularów przeciwsłonecznych)

  • dobrej jakości (ostre, bez filtrów i zniekształceń)
     

Krok po kroku – jak wgrać zdjęcie:

  • Przejdź do zakładki „Moje konto”.
  • W sekcji „Zdjęcie” kliknij przycisk „Wybierz”.
  • Wybierz zdjęcie zapisane na urządzeniu, z którego korzystasz (np. z dysku twardego, folderu „Obrazy” lub pamięci telefonu). Po załadowaniu zdjęcia, pojawi się narzędzie do kadrowania – upewnij się, że biały kwadrat obejmuje całą twarz.
  • Zaznacz checkbox z oświadczeniem: „Oświadczam, iż na zdjęciu widnieje wizerunek mojej osoby zgodny ze stanem faktycznym.”
  • Kliknij „Zapisz”, aby zakończyć proces.
     

Potwierdzenie i zatwierdzenie zdjęcia:

Po zapisaniu zdjęcia, wyślij wiadomość e-mail na adres: perso@ug.edu.pl z prośbą o zatwierdzenie zdjęcia.

W tytule maila wpisz numer albumu. W treści maila zamieść informację, że:

  • zdjęcie zostało wgrane poprzez opcję „Moje konto”,

  • posiadasz wniosek o ELS, ale chcesz wykorzystać to zdjęcie do mLegitymacji – dotyczy przypadku, gdy nie chcesz wykorzystać zdjęcia z wniosku o ELS.
     

Odpowiedzialność i weryfikacja:

Student ponosi pełną odpowiedzialność za wgrane zdjęcie. Zdjęcie musi przedstawiać wizerunek samego studenta. W przypadku niespełnienia wymagań formalnych, zdjęcie może zostać odrzucone.

W takiej sytuacji otrzymasz wiadomość z uzasadnieniem odrzucenia i będziesz zobowiązany do ponownego wgrania poprawnego zdjęcia.




How to apply for mLEGITYMACJA?
You will submit the application for mLegitymacja in the eUczelnia system in the STUDENT application (Documents tab -> mLegitymacja).
3. Jak uzyskać adres e-mail uczelniany studenta (Microsoft 365)?

Zaloguj się na Portal Studenta, przejdź do zakładki Microsoft 365, zapoznaj się z Regulaminem Microsoft 365.
Więcej informacji: Microsoft 365

How to obtain a student's university eMail address (Microsoft 365)
Log in to the Student Portal, go to the Office365 tab, read the MS Office 365 Service Regulations.
More information: Microsoft 365
4. Czym jest kurs?

Kursem może być kierunek/specjalność/specjalizacja, na którym/której studiujesz.

What is a course?
A course is a field of study (for example: Biology), speciality or specialization which you are studying.
5. Czym jest kurs macierzysty?

Przez kurs macierzysty należy rozumieć główny kurs spośród kierunków, na którym studiujesz.
Obsługa kursu macierzystego została wdrożona wraz z nowym systemem, dlatego jeżeli masz wątpliwości, który kurs w systemie eUczelnia jest Twoim macierzystym, skontaktuj się z Dziekanatem.

What is parent (or home) course?
This is the main course of all the fields you are study. Home course support has been implemented with the new system, so if you have any doubts which course in the eUczelnia system is your home course, please contact the Dean's Office.

6. Gdzie wgrać aktualne zdjęcie?

Zdjęcie należy wgrać do w systemie eUczelnia

Where to upload the current photo?
The photo must be uploaded to the eUczelnia system.


7. Gdzie złożyć ślubowanie/oświadczenie o zapoznaniu się z opłatami?

Oba dokumenty składa się na Portalu Studenta


Where to take the oath/statement of understanding the fees?
Both documents are submitted on the Students Portal.


8. Jak mogę skontaktować się z nauczycielem?

Z nauczycielem skontaktuj się za pośrednictwem poczty elektronicznej. Pamiętaj, aby kontaktować się przy wykorzystaniu poczty uczelnianej (Microsoft 365).

How can I contact the Teacher?
Contact the teacher via e-mail. Remember to contact us via university email (Microsoft 365).

9. Jak mogę zmienić zdjęcie do mLegitymacji?
 

Jeśli chcesz zaktualizować swoje zdjęcie w mLegitymacji, wykonaj poniższe kroki:
 

  • Zaloguj się do systemu eUczelnia.
  • Przejdź do zakładki Dokumenty, a następnie wybierz eDokumenty.
  • Z listy dostępnych kursów wybierz aktywny kurs, w ramach którego jesteś obecnie zapisany.
  • Kliknij przycisk „Dodaj”, aby utworzyć nowy eDokument.
  • Z  listy wybierz dokument o nazwie: „Aktualizacja zdjęcia w portalu eUczelnia”.
  • W formularzu eDokumentu:
    • Wgraj nowe zdjęcie zgodne z wymaganiami uczelni (najczęściej zdjęcie legitymacyjne w formacie .jpg lub .jpeg).

    • Sprawdź poprawność danych.

  • Kliknij „Podpisz i wyślij”, aby przesłać wniosek do rozpatrzenia.

 

Pokaż rejestr zmian

Data publikacji: sobota, 15. Marzec 2025 - 19:18; osoba wprowadzająca: Agnieszka Grajek Ostatnia zmiana: środa, 8. Październik 2025 - 11:51; osoba wprowadzająca: Agnieszka Grajek