
Sklepik UG prowadzony przez Fundację Rozwoju Uniwersytetu Gdańskiego od dziś promuje się oryginalnym przygotowanym w nieoczywistej konwencji spotem reklamowym. Zrealizowano go we współpracy z Centrum Produkcji Filmowej i Dokumentalnej UG i Kołem Naukowym Neptun TV.
Sklepik UG, mieszczący się w Bibliotece Głównej UG, jest oficjalnym sklepem z artykułami promującymi Uniwersytet Gdański. Proponuje specjalnie zaprojektowaną i uszytą dla uczelni odzież, artykuły piśmiennicze, elektroniczne, poligraficzne oraz ekologiczne, stworzone zgodnie z ideą zero waste. W ofercie są także produkty premium. Wszystkie artykuły są sygnowane logotypem Uniwersytetu.
W nagraniu spotu udział wzięły studentki Dziennikarstwa UG. Ich droga do Sklepiku rozpoczyna się na przystanku tramwajowym. Towarzyszy im dron.
- Jest to celowy zabieg. Realizację spotu zleciliśmy CPFiD. Szczególnie zależało nam na tym, aby pojawiły się w nim ujęcia z lotu ptaka, utrwalające w świadomości społeczności akademickiej, że stacjonarny Sklepik Uniwersytetu Gdańskiego znajduje się w Bibliotece UG - mówi Agnieszka Beck, Kierowniczka ds. Marketingu Fundacji Rozwoju Uniwersytetu Gdańskiego.
Spot przedstawia codzienność zakupów w Sklepiku z niecodziennej perspektywy. Bohaterowie filmu nie są świadomi obecności kamery, co nadaje scenie naturalny, autentyczny charakter.
Za kulisami powstania spotu
Za realizację spotu odpowiadali Stanisław Gajewski i Sebastian Jętczak z Centrum Produkcji Filmowej i Dokumentalnej UG. Użyto wyłącznie dronów.
- Od momentu wzniesienia drona w powietrze do momentu wylądowania w torbie sklepikowej, cała inscenizacja musiała przebiec niemal perfekcyjnie. Fani mastershotowych produkcji
z pewnością zauważą, że materiał nie jest podzielony na 2, a na 3 osobne ujęcia - mówi Sebastian Jętczak z CPFiD.
Ujęcia na zewnątrz zrealizowano większą jednostką, która bez problemu poradziła sobie z porywami wiatru. Następnie dron musiał wlecieć do budynku. Ujęcia w Bibliotece i Sklepiku UG wykonane zostały za pomocą drona, ważącego zaledwie 28 gramów. Podobnie scena z dronem tuż po wyjściu studentek z tramwaju.
Siła w społeczności – od studentów dla studentów
Nieprzypadkowo w realizację spotu zaangażowano studentów i studentki z Koła Naukowego Neptun TV (Nadię Zielińską, Maję Musioł, Kaję Błażejewską, Aleksandra Szlęzaka oraz Jakuba Sadłowskiego), na co dzień pracujących z kamerą oraz Klaudię Wieczorek z Fundacji Rozwoju Uniwersytetu Gdańskiego, pracującą w Sklepiku, która także jest studentką.
- Wszystkie osoby, biorące udział w nagraniach, wykazały się olbrzymim zaangażowaniem i zrozumieniem dla wymogów produkcji, kiedy wielokrotnie były proszone o powtórzenie tej samej sekwencji ruchów, ze względu na konieczność rejestracji tzw. dubli. - podkreśla Agnieszka Beck.
Fundacji Rozwoju Uniwersytetu Gdańskiego kładzie nacisk na to, aby w swoje projekty angażować społeczność akademicką Uniwersytetu Gdańskiego, pokazując w ten sposób, że życie uczelni tworzą przede wszystkim jej członkowie.
- Udział w realizacji spotu na pewno był dla nas ciekawym i nowym doświadczeniem - współpraca w ekipie, w której zazwyczaj nie pracujemy, była wymagająca, ale też bardzo satysfakcjonująca! Dzięki temu, że Neptun TV zostało zaangażowane do współudziału w projekcie, mogliśmy przekonać się, jak wygląda produkcja profesjonalnego materiału „od kuchni” i spróbować pracy w nowych warunkach – powiedziała Nadia Zielińska, studentka II roku Dziennikarstwa.
Spot reklamowy Sklepiku UG, to nie tylko promocja miejsca, ale również kolejny dowód na to, że współpraca między FRUG oraz jednostkami uczelni i zaangażowanie społeczności akademickiej może owocować kreatywnymi i nowoczesnymi projektami.
Zapraszamy do zapoznania się z materiałem filmowym (poniżej)!
Film dostępny jest również w mediach społecznościowych UG i FRUG.