Baza promotorów
Imię i nazwisko |
Wydział, jednostka |
Adres e-mail |
Obszary badawcze |
Research areas |
Wydział Nauk Społecznych, Instytut Pedagogiki |
||||
Wydziału Nauk Społecznych, Instytut Pedagogiki |
Praca socjalna Postkolonializm Indygenizm – rdzenne systemy wiedzy Neoliberalizm i welfare state Prawa człowieka
|
Social work Postcolonialism/decolonisation Indigenous knowledges Neoliberalism and welfare state Human rights
|
||
Wydziału Nauk Społecznych, Instytut Pedagogiki |
Teoretyczne i praktyczne zagadnienia roli książki obrazkowej w społeczno-kulturowym i politycznym kontekście dzieciństwa Technologie informacyjno-komunikacyjne w edukacji Pedagogiczne studia kulturowe
|
Theoretical and practical issues of picturebooks in the socio-cultural and political context of childhood. Information and communication technologies in education. Pedagogical cultural studies
|
||
Wydziału Nauk Społecznych, Instytut Pedagogiki |
Studia z zakresu gender i queer Animal studies Problematyka antropocenu, posthumanizmu, kryzysu klimatycznego w społecznych odniesieniach Studia nad współczesnymi technologiami Technologie edukacyjne
|
Gender and queer studies Animal studies Anthropocene, posthumanism, climate change and humanities Technology studies Educational technologies
|
||
Wydziału Nauk Społecznych, Instytut Pedagogiki |
Badania nad pedagogiką i edukacją regionalną, wielokulturową i międzykulturową Badania kulturowe nad etnicznością (szczególnie nad kulturą kaszubską, wspólnotą kaszubską i językiem kaszubskim) Badania kulturowe nad dzieckiem i dzieciństwem etnicznym, uchodźczym i migracyjnym Badania biograficzne i narracyjne nad przemocą domową
|
|
||
Wydziału Nauk Społecznych, Instytut Pedagogiki |
Pedagogika specjalna Niepełnosprawność
|
|
||
Wydziału Nauk Społecznych, Instytut Pedagogiki |
Pedagogika ogólna Ideologiczne podłoże społecznych praktyk wychowawczych Społeczne dyskursy wychowania Pokój dziecięcy a społeczne dyskursy dzieciństwa
|
|
||
Wydziału Nauk Społecznych, Instytut Pedagogiki |
Pedagogika społeczna / pedagogika publiczna Pedagogika miejsca (też: pedagogika miasta) Nieantropocentryczna perspektywa w myśli edukacyjnej (m.in. pedagogika rzeczy, widmontologia) Studia nad pamięcią w zwrocie przestrzennym (m.in. kategorie pamięciomiejsca, semioforu, fragmentu) Polityka, edukacja i sztuka (m.in. studia nad konfliktem w przestrzeni publicznej oraz demokracją niekonsensualną z perspektywy wybranych kierunków współczesnej myśli humanistycznej)
|
Social pedagogy / public pedagogy Pedagogy of place (incl. pedagogy of the city) Non-anthropocentric perspective in educational thought (including pedagogy of things, edu-hauntology) Studies on memory in the spatial turn (including the categories of memory-place, semiophore, fragment) Politics, education, and art (including studies on conflict in public space and non-consensual democracy from the perspective of selected directions of contemporary humanistic thought)
|
||
Wydziału Nauk Społecznych, Instytut Pedagogiki |
Pedagogika resocjalizacyjna Instytucjonalne formy resocjalizacji Resocjalizacja w warunkach wolnościowych i izolacyjnych Zagadnienia niedostosowania społecznego i nieuspołecznienia Zjawiska patologii społecznej
|
|
||
Wydziału Nauk Społecznych, Instytut Pedagogiki |
Edukacyjne zastosowania komputerów E-learning akademicki Rola mediów we współczesnym świecie Zagrożenia ze strony mediów Wizualizacja w badaniach i edukacji
|
|
||
Wydziału Nauk Społecznych, Instytut Pedagogiki |
Studia o niepełnosprawności (Disability Studies) - badanie zjawiska niepełnosprawności w kontekście nierówności społecznych, praktyk dyskryminacyjnych i wykluczenia Filozoficzne i antropologiczne konteksty badania bio- neuroróżności Kulturowe reprezentacje niepełnosprawności - sztuka a problematyka tożsamości, ciała/cielesności, performatywności Pedagogiczne aspekty niepełnosprawności - edukacja osób z niepełnosprawnością Edukacja równościowa i włączająca, pedagogika różnorodności
|
Dis/ability research in relation to social inequalities, discrimination and exclusion, intersectional research Art and cultural representation of dis/ability, identity, body and embodiment, performativity Philosophical, anthropological and methodological contexts of dis/ability and diversity research; socially engaged research, post-structural methodologies, ontoepistemology of new realism Educational contexts of dis/ability, equality and inclusive education, diversity and performative pedagogy
|
||
Wydziału Nauk Społecznych, Instytut Pedagogiki |
Proces edukacji, terapii, wychowania nieletnich w warunkach instytucji oraz w warunkach wolnościowych Wychowanie jako proces budowania potencjałów oraz wspierania rozwoju dziecka Praca z rodziną dziecka niedostosowanego społecznie lub zagrożonego tym zjawiskiem Modele pracy wychowawczej/edukacyjnej oparte na założeniach psychologii poznawczo-behawioralnej Pedagogika innowacyjności w edukacji i wychowaniu Organizacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej w szkołach i placówkach, superwizja w pracy nauczyciela
|
|
||
Wydziału Nauk Społecznych, Instytut Pedagogiki |
Filozofia wychowania Pedagogiczne studia kulturowe
|
Philosophy of education Educational cultural studies
|
||
Wydziału Nauk Społecznych, Instytut Pedagogiki |
piotr.zamojski@ug.edu.pl |
|
Post-critical pedagogy, post-critical educational philosophy and theory Contemporary discussions in educational theory and philosophy of education Note making as an educational phenomenon Building a public sphere around education Education in the face of a catastrophe: Auschwitz, climate change, overpopulation, and the responsibility for new generations
|