logo Wydziału Nauk Społecznych

Szkoła Doktorska przy Wydziale Nauk Społecznych
Niezbędnik kandydata

PEDAGOGIKA

Baza promotorów

Imię i nazwisko

Wydział, jednostka

Adres e-mail

Obszary badawcze

Research areas

Wydział Nauk Społecznych, Instytut Pedagogiki

dr hab. Marcin Boryczko, prof. UG

Wydziału Nauk Społecznych, Instytut Pedagogiki

marcin.boryczko@ug.edu.pl

Praca socjalna

Postkolonializm

Indygenizm – rdzenne systemy wiedzy

Neoliberalizm i welfare state

Prawa człowieka

 

Social work

Postcolonialism/decolonisation

Indigenous knowledges

Neoliberalism and welfare state

Human rights

 

dr hab. Małgorzata Cackowska, prof. UG

Wydziału Nauk Społecznych, Instytut Pedagogiki

malgorzata.cackowska@ug.edu.pl

Teoretyczne i praktyczne zagadnienia roli książki obrazkowej w społeczno-kulturowym i politycznym kontekście dzieciństwa

Technologie informacyjno-komunikacyjne w edukacji

Pedagogiczne studia kulturowe

 

Theoretical and practical issues of picturebooks in the socio-cultural and political context of childhood.

Information and communication technologies in education.

Pedagogical cultural studies

 

prof. dr hab. Lucyna Kopciewicz

Wydziału Nauk Społecznych, Instytut Pedagogiki

lucyna.kopciewicz@ug.edu.pl

Studia z zakresu gender  i queer

Animal studies

Problematyka antropocenu, posthumanizmu, kryzysu klimatycznego w społecznych odniesieniach

Studia nad współczesnymi technologiami

Technologie edukacyjne

 

Gender and queer studies

Animal studies

Anthropocene, posthumanism, climate change and humanities

Technology studies

Educational technologies

 

dr hab. Adela Kożyczkowska, prof. UG

Wydziału Nauk Społecznych, Instytut Pedagogiki

adela.kozyczkowska@ug.edu.pl

Badania nad pedagogiką i edukacją regionalną, wielokulturową i międzykulturową

Badania kulturowe nad etnicznością (szczególnie nad kulturą kaszubską, wspólnotą kaszubską i językiem kaszubskim)

Badania kulturowe nad dzieckiem i dzieciństwem etnicznym, uchodźczym i migracyjnym

Badania biograficzne i narracyjne nad przemocą domową

 

 

prof. dr hab. Amadeusz Krause

Wydziału Nauk Społecznych, Instytut Pedagogiki

amadeusz.krause@ug.edu.pl

Pedagogika specjalna

Niepełnosprawność

 

 

dr hab. Małgorzata Lewartowska-Zychowicz, prof. UG

Wydziału Nauk Społecznych, Instytut Pedagogiki

malgorzata.lewartowska-zychowicz@ug.edu.pl

Pedagogika ogólna

Ideologiczne podłoże społecznych praktyk wychowawczych

Społeczne dyskursy wychowania

Pokój dziecięcy a społeczne dyskursy dzieciństwa

 

 

prof. dr hab. Maria Mendel

Wydziału Nauk Społecznych, Instytut Pedagogiki

maria.mendel@ug.edu.pl

Pedagogika społeczna / pedagogika publiczna

Pedagogika miejsca (też: pedagogika miasta)

Nieantropocentryczna perspektywa w myśli edukacyjnej (m.in. pedagogika rzeczy, widmontologia)

Studia nad pamięcią w zwrocie przestrzennym (m.in. kategorie pamięciomiejsca, semioforu, fragmentu)

Polityka, edukacja i sztuka (m.in. studia nad konfliktem w przestrzeni publicznej oraz demokracją niekonsensualną z perspektywy wybranych kierunków współczesnej myśli humanistycznej)

 

Social pedagogy / public pedagogy

Pedagogy of place (incl. pedagogy of the city)

Non-anthropocentric perspective in educational thought (including pedagogy of things, edu-hauntology)

Studies on memory in the spatial turn (including the categories of memory-place, semiophore, fragment)

Politics, education, and art (including studies on conflict in public space and non-consensual democracy from the perspective of selected directions of contemporary humanistic thought)

 

dr hab. Robert Opora, prof. UG

Wydziału Nauk Społecznych, Instytut Pedagogiki

robert.opora@ug.edu.pl

Pedagogika resocjalizacyjna

Instytucjonalne formy resocjalizacji

Resocjalizacja w warunkach wolnościowych i izolacyjnych

Zagadnienia niedostosowania społecznego i nieuspołecznienia

Zjawiska patologii społecznej

 

 

dr hab. Grażyna Penkowska, prof. UG

Wydziału Nauk Społecznych, Instytut Pedagogiki

grazyna.penkowska@ug.edu.pl

Edukacyjne zastosowania komputerów

E-learning akademicki

Rola mediów we współczesnym świecie

Zagrożenia ze strony mediów

Wizualizacja w badaniach  i edukacji

 

 

dr hab. Jolanta Rzeźnicka-Krupa, prof. UG

Wydziału Nauk Społecznych, Instytut Pedagogiki

jolanta.rzeznicka-krupa@ug.edu.pl

Studia o niepełnosprawności (Disability Studies) - badanie zjawiska niepełnosprawności w kontekście nierówności społecznych, praktyk dyskryminacyjnych i wykluczenia

Filozoficzne i antropologiczne konteksty badania bio- neuroróżności        

Kulturowe reprezentacje niepełnosprawności - sztuka a problematyka tożsamości, ciała/cielesności, performatywności

Pedagogiczne aspekty niepełnosprawności - edukacja osób z niepełnosprawnością

Edukacja równościowa i włączająca, pedagogika różnorodności

 

Dis/ability research in relation to social inequalities, discrimination and exclusion, intersectional research

Art and cultural representation of dis/ability, identity, body and embodiment, performativity

Philosophical, anthropological and methodological contexts of dis/ability and diversity research; socially engaged research, post-structural methodologies, ontoepistemology of new realism

Educational contexts of dis/ability, equality and inclusive education, diversity and performative pedagogy

 

dr hab. Justyna Siemionow, prof. UG

Wydziału Nauk Społecznych, Instytut Pedagogiki

justyna.siemionow@ug.edu.pl

Proces edukacji, terapii, wychowania nieletnich  w warunkach instytucji oraz  w warunkach wolnościowych

Wychowanie jako proces budowania potencjałów oraz wspierania rozwoju dziecka

Praca z rodziną dziecka niedostosowanego społecznie lub zagrożonego tym zjawiskiem

Modele pracy wychowawczej/edukacyjnej oparte na założeniach psychologii poznawczo-behawioralnej

Pedagogika innowacyjności w edukacji i wychowaniu

Organizacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej w szkołach i placówkach, superwizja  w pracy nauczyciela

 

 

dr hab. Piotr Stańczyk, prof. UG

Wydziału Nauk Społecznych, Instytut Pedagogiki

piotr.stanczyk@ug.edu.pl

Filozofia wychowania

Pedagogiczne studia kulturowe

 

Philosophy of education

Educational cultural studies

 

Assoc. Prof. Piotr Zamojski, PhD, D. Sc.

Wydziału Nauk Społecznych, Instytut Pedagogiki

piotr.zamojski@ug.edu.pl

 

Post-critical pedagogy, post-critical educational philosophy and theory

Contemporary discussions in educational theory and philosophy of education

Note making as an educational phenomenon

Building a public sphere around education

Education in the face of a catastrophe: Auschwitz, climate change, overpopulation, and the responsibility for new generations

 

Pokaż rejestr zmian

Data publikacji: piątek, 30. Maj 2025 - 11:38; osoba wprowadzająca: Monika Szwejk Ostatnia zmiana: piątek, 30. Maj 2025 - 12:21; osoba wprowadzająca: Monika Szwejk

Baza promotorów

Pokaż rejestr zmian

Data publikacji: piątek, 30. Maj 2025 - 10:25; osoba wprowadzająca: Monika Szwejk Ostatnia zmiana: piątek, 30. Maj 2025 - 10:25; osoba wprowadzająca: Monika Szwejk