Zasady organizacji zgromadzeń na uczelni określa art. 52. ustawy Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce:
- Członkowie wspólnoty uczelni mają prawo organizowania zgromadzeń na terenie uczelni. Zorganizowanie zgromadzenia w lokalu uczelni wymaga zgody rektora.
- O zamiarze zorganizowania zgromadzenia organizatorzy zawiadamiają rektora co najmniej na 24 godziny przed rozpoczęciem zgromadzenia. W przypadkach uzasadnionych nagłością sprawy rektor może przyjąć zawiadomienie złożone w krótszym terminie.
- Rektor odmawia udzielenie zgody, o której mowa w ust. 1, lub zakazuje zgromadzenia, jeżeli jego cel lub program naruszają przepisy prawa.
- Rektor może delegować na zgromadzenie swego przedstawiciela.
- Organizatorzy zgromadzeń odpowiadają przed organami uczelni za ich przebieg.
- Rektor albo jego przedstawiciel, po uprzedzeniu organizatorów, rozwiązuje zgromadzenie, jeżeli przebiega ono z naruszeniem przepisów prawa.
Zasady organizacji imprez na UG określa Regulamin Bezpieczeństwa Imprez, Zgromadzeń i Akcji Protestacyjnych Organizowanych na Terenie UG stanowiący załącznik do Zarządzenia nr 50/R/21 Rektora UG